Антибулінгова програма

АНТИБУЛІНГОВА ПРОГРАМА

Конотопська початкова школа “Казка”

Конотопської міської ради Сумської області

на 2023-2024 навчальний рік

 

 ВСТУП

Основним завданням сучасної школи, що підтверджується й поширюється Міністерством освіти і науки України та Міжнародною організацією ЮНІСЕФ є створення нового освітнього простору, головними засадами якого є створення безпечного навчального середовища, а також  забезпечення прав, свобод та інтересів дітей. Концепція «Нова українська школа» (НУШ) вимагає реформування існуючого алгоритму розвивальної, корекційної та профілактичної роботи, адже дуже часто в освітніх закладах  постає проблема булінгу та порушення норм поведінки учнями, що не дозволяє в повному обсязі досягти поставлених демократичних орієнтирів. Важливою умовою ефективності роботи працівників психологічної служби є розставлення пріоритетів та цілей, викладених комітетом ООН:

  • взаєморозуміння;
  • взаємоповага;
  • дружня атмосфера;
  • пріоритет прав людини;
  • толерантність;
  • постійний розвиток;
  • активна життєва позиція;
  • здоровий спосіб життя;
  • людяність;
  • порядність;
  • повага до приватного життя;
  • мир;
  • єдина країна.

З огляду на те, що створення концепції нового освітнього простору є надзвичайно складним завданням, пропонуємо створити «Кодекс безпечного освітнього середовища» (далі КОДЕКС), згідно положень та принципів УГОДИ, яка регулює стосунки між усіма учасниками освітнього процесу.

Головною метою КОДЕКСу у закладі є навчання дітей і дорослих безпечній взаємодії в освітньому процесі, а також захист дітей від насильства та зловживань з боку однолітків і дорослих (батьків, опікунів або працівників закладу освіти).

Розділ І

ЗАВДАННЯ «Кодексу безпечного освітнього середовища»

Маючи на меті створити безпечний освітній простір, необхідно чітко сформулювати та зазначити завдання, які  регламентують засади КОДЕКСУ.

Аналізуючи питання безпечного освітнього середовища, були визначені основні завдання КОДЕКСУ в Конотопському навчально-виховному комплексі: загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад «Казка»:

  1. Визначити поняття «булінгу» та його види; виявити чинники, які перешкоджають безпеці учасників освітнього процесу;
  2. Відпрацювати систему узгоджених поглядів і уявлень учнів, педагогів, практичного психолога, батьків на освітнє середовище школи;
  3. Обґрунтувати умови організації безпечного освітнього середовища та вимоги (критерії) до його ефективної організації для кожного учасника освітнього процесу;
  4. Скласти доступний алгоритм реагування та протидії булінгу;
  5. Сформулювати конкретні рекомендації учням, педагогічним працівникам, адміністрації закладу, батькам щодо організації безпечного середовища в освітньому закладі.

Розділ ІІ

БУЛІНГ

Булінг (знущання, цькування, залякування) – це зарозуміла, образлива поведінка, пов’язана з дисбалансом влади, авторитету або сили. Булінг проявляється в багатьох формах: є вербальна, фізична, соціальна форми булінгу, а також кіберзалякування.

Стаття 1. Вербальний булінг

Словесне знущання або залякування за допомогою образливих слів, яке включає в себе постійні образи, погрози й неповажні коментарі про кого-небудь (про зовнішній вигляд, релігію, етнічну приналежність, інвалідність, особливості стилю одягу тощо).

Стаття 2. Фізичний булінг

Фізичне залякування або булінг за допомогою агресивного фізичного залякування полягає в багаторазово повторюваних ударах, стусанах, підніжках, блокуванні, поштовхах і дотиках небажаним і неналежним чином.

Стаття 3. Соціальний булінг

Соціальне залякування або булінг із застосуванням тактики ізоляції припускає, що когось навмисно не допускають до участі в роботі групи, трапези  за обіднім столом, грі, занятті спортом чи громадською діяльністю.

Стаття 4. Кіберзалякування

Кіберзалякування (кібернасильство) або булінг у кіберпросторі полягає у звинуваченні когось з використанням образливих слів, брехні та неправдивих чуток за допомогою електронної пошти, текстових повідомлень і повідомлень у соціальних мережах. Сексистські, расистські та подібні їм повідомлення створюють ворожу атмосферу, навіть якщо не спрямовані безпосередньо на дитину.

Розділ ІІІ

РЕАГУВАННЯ ТА ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ

Правила, що регулюють відносини між адміністрацією Конотопського навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад «Казка», педагогічним колективом, здобувачами освіти, радою закладу.  У цьому розділі запропоновано реагування та протидія булінгу.

 ПОРЯДОК

подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв

про випадки булінгу (цькуванню) в Конотопському навчально-виховному комплексі: загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад «Казка» Конотопської міської ради Сумської області

Загальні питання

  1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», методичних рекомендацій, розроблених навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
  2. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькуванню).
  3. Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх  батьки/законні представники, працівники та педагогічні працівники Конотопського навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад «Казка» та інші особи.
  4. Заявник забезпечує достовірність та повноту наданої інформації.
  5. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:

Булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

  1. систематичність (повторюваність) діяння;
  2. наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);
  3. дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

Подання заяви про випадки булінгу (цькуванню)

  1. Здобувачі освіти, працівники та педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу, яким стало відомо про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого стали, або підозрюють його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб, зобов’язані повідомляти директору закладу освіти.
  2. Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу (цькування) здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв про випадки булінгу (цькування)  (далі – Заява).
  3. Заяви, що надійшли на електронну пошту Конотопського навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад «Казка», отримує секретар-друкарка, яка зобов’язана терміново повідомити керівника закладу та відповідальну особу.
  4. Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює відповідальна особа, а в разі її відсутності – особисто директор або його заступник.
  5. Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації заяв про випадки булінгу (цькування).
  6. Форма та примірний зміст Заяви оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.
  7. Датою подання заяв є дата їх прийняття.
  8. Розгляд Заяв здійснює директор закладу з дотриманням конфіденційності.

Відповідальна особа

  1. Відповідальною особою призначається працівник закладу освіти з числа педагогічних працівників (у Конотопському навчально-виховному комплексі: загальноосвітня школа І ступеня-дошкільний навчальний заклад «Казка» – педагог-організатор).
  2. До функцій відповідальної особи відноситься прийом та реєстрація Заяв, повідомлення директора закладу освіти.
  3. Відповідальна особа призначається наказом директора закладу освіти.
  4. Інформація про відповідальну особу та її контактний телефон оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.

 Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування)

  1. За результатами розгляду Заяви директор закладу видає рішення про проведення розслідування випадків булінгу (цькування) із визначенням уповноважених осіб.
  2. З метою розслідування випадків булінгу (цькування) уповноважені особи мають право вимагати письмові пояснення та матеріали у сторін.
  3. Для прийняття рішення за результатами розслідування директор закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі – Комісія) та скликає засідання.
  4. Комісія створюється наказом директора закладу освіти.
  5. До складу комісії можуть входити педагогічні працівники (у томі числі практичний психолог, педагог-організатор), батьки постраждалого та булера, директор закладу освіти та інші зацікавлені особи.
  6. Комісія у своїй діяльності керується законодавством України та іншими нормативними актами.
  7. Якщо Комісія визначила, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то директор закладу освіти зобов’язаний повідомити відділ поліції (сектор ювенальної превенції) та службу у справах дітей.
  8. У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до відділу поліції із заявою, про що директор закладу освіти  має повідомити постраждалого.
  9. Рішення Комісії приймаються більшістю її членів та реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.
  10. Потерпілий чи його/її представник можуть звертатися відразу до уповноважених органів поліції та службу у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).
  11. Батьки зобов’язані виконувати рішення та рекомендації Комісії.

Терміни подання та розгляду Заяв

  1. Заявники зобов’язані терміново повідомляти керівнику закладу про випадки булінгу (цькування), а також подати Заяву.
  2. Рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб видається протягом 1 робочого дня з дати подання Заяви.
  3. Розслідування випадків булінгу (цькування) уповноваженими особами здійснюється протягом 3 робочих днів з дати видання рішення про проведення розслідування.
  4. За результатами розслідування протягом 1 робочого дня створюється Комісія та призначається її засідання (Протокол засідання додається) на визначену дату але не пізніше чим через 3 робочих дні після створення Комісії.
  5. Директор закладу освіти зобов’язаний повідомити уповноважені органи відділу поліції (сектор ювенальної превенції) та службу у справах дітей про кваліфікований Комісією випадок булінгу (цькування) протягом одного дня.

Реагування на доведені випадки булінгу

  1. На основі рішення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), яка кваліфікувала випадок як булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, директор закладу освіти:

– повідомляє уповноваженим підрозділам відділу поліції  (сектор ювенальної превенції) та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

– забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування) (далі – Заходи).

  1. Заходи здійснюються педагогом-організатором у взаємодії з практичним психологом закладу освітита затверджуються директором закладу.
  2. З метою виконання Заходів можна запроваджувати консультаційні години у практичного психолога, створювати скриньки довіри, оприлюднювати телефони довіри.

 Відповідальність осіб причетних до булінгу (цькування)

  1. Відповідальність за булінг (цькування) встановлена статтею 173 п.4 Кодексу України про адміністративні правопорушення такого змісту:

«Стаття 173 п.4» . Булінг (цькування) учасника освітнього процесу.

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, – тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, – тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Неповідомлення директором закладу уповноваженим підрозділам відділу поліції про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу – тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку.

 Розділ IV

АЛГОРИТМ ЩОДО ВИЯВЛЕННЯ ОЗНАК ЧИ ФАКТІВ НАСИЛЬСТВА, У ТОМУ ЧИСЛІ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ)

ЩОДО ДІТЕЙ

Керівник закладу освіти

(покрокові дії)

 

Забезпечує створення в закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:

  • приймає та розглядаєзаяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування;
  • скликає засіданнякомісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;
  • за результатами рішення комісії про підтвердження факту булінгуповідомляє уповноваженим підрозділам поліції та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;
  • забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);
  • з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) поліції, Міністерства охорони здоров’я, Міністерства юстиції України, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
  • забезпечує оприлюднення на веб-сайтах, на дошках оголошень та при проведенні інструктажів для всіх працівників закладу освіти: правил поведінки здобувача освіти в закладі освіти; плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти; порядку подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти; порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

 

Уповноважена особа (педагог-організатор) за реалізацію норм законодавства у сфері запобігання та протидії булінгу (цькуванню)

в закладі освіти

(покрокові дії)

  • Повідомляє керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вона була особисто або інформацію, про які отримала від інших осіб. Вживає невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування)
  • Бере участь:

у проведенні розслідування випадків булінгу (цькування),

засіданні комісії з розгляду випадків булінгу (цькування).

  • Повідомляє батькам здобувачів освіти за їх запитом інформацію про діяльність закладу освіти, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).

 

 

Практичний психолог

(покрокові дії)

  • Повідомляє керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого він був особисто або інформацію про які він отримав від інших осіб.
  • Вживає невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування)
  • Може поспілкуватись з учасниками ситуації: жертвою, кривдником чи (кривдниками), свідками.
  • Забезпечує профілактику та запобігання булінгу (цькуванню).
  • Забезпечує надання консультативної допомоги батькам з питань булінгу.
  • Здійснює психологічний супровід здобувачів освіти, які постраждали бід булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).

 

     Класовод, учитель-предметник, вихователь групи продовженого дня

 (покрокові дії)

  • Повідомляє керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого він був особисто або інформацію про яку він отримав від інших осіб.
  • Вживає невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).
  • За рішенням керівника закладу бере участь:

у проведенні розслідування випадків булінгу;

засіданні комісії з розгляду випадків булінгу (цькування).

  • Може поспілкуватись з учасниками ситуації: жертвою, кривдником чи (кривдниками), свідками.
  • Проводить системну робота з інформування, роз’яснення з метою формування навичок толерантної та ненасильницької поведінки, спілкування та взаємодії всіх учасників освітнього процесу; організації тематичних заходів, зустрічей, бесід, консультацій.

 

Медичний персонал закладу освіти

(покрокові дії)

  • Повідомляє керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого він був особисто або інформацію, про яку він отримав від інших осіб.
  • Вживає невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).
  • Може поспілкуватись з учасниками ситуації: жертвою, кривдником чи (кривдниками), свідками.
  • Надає (у разі необхідності) невідкладну медичну допомогу.

 

 

 

Обслуговуючий  персонал

(покрокові дії)

  • Повідомляє керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого він був особисто або інформацію, про яку він отримав від інших осіб.
  • Вживає невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

 

Батьки постраждалої дитини

(покрокові дії)

  • Подають керівництву заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.
  • Можуть вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.
  • Можуть брати участь у засіданні комісії з розслідування випадку булінгу.
  • Звертаються до уповноважених органів поліції та служби у справах дітей для повідомлення про випадок булінгу, у тому числі в разі незгоди з рішенням комісії, яка не кваліфікувала випадок як булінг.
  • Сприяють керівництву закладу освіти в проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування).
  • Виконують рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.
  • Можуть запитувати інформацію про діяльність закладу освіти, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).

 

Здобувачі освіти

(покрокові дії) 

  • Повідомляють керівництво або працівників закладу освіти про факти булінгу (цькування), свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

 

Дитина, яка постраждала від булінгу

(покрокові дії)

  • Звертається для подальшого реагування до керівника закладу або уповноваженої особи, або працівника закладу освіти, якому довіряє, та/або до батьків.
  • Може брати участь у засіданні комісії з розслідування випадку булінгу.

 

 

АЛГОРИТ РЕАГУВАННЯ НА ВИПАДКИ

ДОМІШНЬОГО НАСИЛЬСТВА

 

Домашнє насильство – діяння (дії або бездіяльність) фізичного, сексуального, психологічного або економічного насильства, що вчиняються в сім’ї чи в межах місця проживання або між родичами, або між колишнім чи теперішнім подружжям, або між іншими особами, які спільно проживають (проживали) однією сім’єю, але не перебувають (не перебували) у родинних відносинах чи у шлюбі між собою, незалежно від того, чи проживає (проживала) особа, яка вчиняла домашнє насильство, у тому самому місці, що й постраждала особа, а також погрози вчинення таких діянь.

Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»

 

Відповідно до:

– статті 11 Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» (із змінами) від 7 грудня 2017 року,

Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству  і  насильству за ознакою статті затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 №658 (п.39-41),

наказу МОН України  «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників з іншими органами та службами» від 02.10.2018 №1047,

– наказу ТВО від 30.10.2018 №428р «Про заходи щодо протидії домашньому насильству»,

– листа Міністерства освіти і науки України від 30.10.2018 № 1/9-656 «Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей» та ін. нормативно-правових документів

Попередні заходи:

  1. Визначення уповноваженої особи, з працівників закладу освіти для здійснення невідкладних  заходів реагування у випадках виявлення фактів насильства та/або отримання заяв/повідомлень від постраждалої особи/інших осіб.
  2. Інформаційно-просвітницькі, виховні заходи із учасниками освітнього процесу з питань запобігання та протидії насильству.
  3. Інформація на стендах, сайтах закладів освіти про уповноважену особу закладу, контактні телефони організацій та установ, служб підтримки постраждалих осіб, до яких слід звернутися у випадку домашнього насильства (поліція – 102, Національна дитяча «гаряча лінія» – 0-800-500-333, Національна «гаряча лінія» з протидії домашньому насильству – 116-123, 0-800-500-225 та 116-111)

 

Керівник закладу освіти

(покрокові дії)

 

Забезпечує реалізацію в закладі освіти заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству шляхом:

  • проведення з учасниками освітнього процесу виховної роботи з протидії та запобігання насильству;
  • здійснення з учасниками освітнього процесу інформаційно-просвітницьких заходів з питань запобігання та протидії насильству, у тому числі стосовно дітей та за участю дітей;
  • організацію роботи практичного психолога з постраждалими дітьми;
  • визначення уповноваженого спеціаліста з числа працівників закладу для проведення невідкладних заходів реагування в разі виявлення фактів насильства та/або отримання заяв/повідомлень від постраждалої особи, інших осіб.

 

Уповноважена особа (педагог-організатор), що   здійснює невідкладні заходи           реагування в разі виявлення фактів насильства та/або отримання заяв/повідомлень від постраждалої особи/інших осіб

(покрокові дії)

 

  • Інформує керівника закладу про ситуацію насильства або загрозу його вчинення.
  • Протягом доби за допомогою телефонного зв’язку, електронної пошти інформує уповноважений підрозділ органу поліції та службу у справах дітей (у випадку, коли постраждалою особою та/або кривдником є дитина).
  • Забезпечує організацію надання медичної допомоги (у разі потреби).
  • Фіксує необхідну інформацію в журналі реєстрації фактів виявлення (звернення) про вчинення домашнього насильства.
  • Повідомляє працівників психологічної служби закладу освіти.
  • У разі виникнення підозри щодо домашнього насильства або реальної загрози його вчинення, зустрічається з дитиною, стосовно якої є інформація, намагається розговорити, встановити контакт, довірливі стосунки, надає емоційну підтримку.
  • Якщо в процесі розмови дитина підтверджує факт насильства щодо неї, з’ясовує терміни подій, які відбулися з дитиною, та можливості отримати їх опис.

 

 

Практичний психолог

(покрокові дії)

  • При отриманні інформації/повідомлення та/або у ситуації особистого виявлення факту домашнього насильства або загрози його вчинення передає інформацію для подальшого реагування керівнику закладу або уповноваженій особі.
  • Забезпечує організацію надання медичної допомоги (у разі потреби).
  • Може провести первинне опитування дитини.
  • Не залишає дитину наодинці.
  • Забезпечує психологічний супровід в системі освіти з дітьми та їх батьками; проведення з батьками та іншими учасниками освітнього процесу роз’яснювальної та виховної роботи із запобігання, протидії негативним наслідкам домашнього насильства.
  • Бере участь (у разі необхідності) в оцінці рівня безпеки, у проведенні оцінки потреб дитини та в роботі мультидисциплінарної команди виконавчого комітету міста з надання соціальних послуг дитині з родиною (за погодженням з керівником закладу).

 

Класовод

(покрокові дії)

  • При отриманні інформації/повідомлення та/або у ситуації особистого виявлення факту домашнього насильства або загрози його вчинення передає інформацію для подальшого реагування керівнику закладу або уповноваженій особі.
  • Забезпечує організацію надання медичної допомоги (у разі потреби).
  • Може провести первинне опитування дитини.
  • Не залишає дитину наодинці.
  • Може поспілкуватись з постраждалою дитиною, дотримуючись алгоритму ведення діалогу з дитиною, яка потрапила в ситуацію насильства або загрозу його вчинення.
  • Забезпечує організацію роботи в системі освіти з дітьми та їх батьками; проведення з батьками та іншими учасниками освітнього процесу роз’яснювальної та виховної роботи із запобігання, протидії негативним наслідкам домашнього насильства.

 

Вчитель-предметник, вихователь групи продовженого дня

(покрокові дії)

 

  • При отриманні інформації/повідомлення та/або у ситуації особистого виявлення випадку домашнього насильства або загрози його вчинення передає інформацію для подальшого реагування керівнику закладу або уповноваженій особі.
  • Забезпечує організацію надання медичної допомоги (у разі потреби).
  • Не залишає дитину наодинці.
  • Може поспілкуватись з постраждалою дитиною, дотримуючись алгоритму ведення діалогу з дитиною, яка потрапила в ситуацію насильства або загрозу його вчинення

 

Медичний персонал закладу     освіти

(покрокові дії)

 

  • При отриманні інформації/повідомлення та/або у ситуації особистого виявлення випадку домашнього насильства або загрози його вчинення передає інформацію для подальшого реагування керівнику закладу або уповноваженій особі;
  • Надає невідкладну медичну допомогу (за необхідності).
  • Може провести первинне опитування дитини. Не залишає дитину наодинці.

 

 

Обслуговуючий персонал   закладу освіти

(покрокові дії)

  • При отриманні інформації/повідомлення та/або у ситуації особистого виявлення випадку домашнього насильства або загрози його вчинення передає інформацію для подальшого реагування керівнику закладу або уповноваженій особі.
  • Забезпечує організацію надання медичної допомоги (у разі потреби).

Не залишає дитину наодинці.

 

Дитина постраждала

(покрокові дії)

 

  • Звертається до керівника закладу або уповноваженої особи, або працівника закладу освіти, якому довіряє.
  • Звертається для подальшого реагування до будь-якого суб’єкта, що здійснює заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству (наприклад, до органів поліції).

 

Батьки постраждалої дитини

(покрокові дії)

  • Забезпечують надання дитині екстреної медичної допомоги (у разі потреби).
  • Звертаються для подальшого реагування до керівника закладу або уповноваженої особи, або працівника закладу освіти, якому довіряє.
  • Звертаються для подальшого реагування до будь-якого суб’єкта, що здійснює заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству (наприклад, до поліції, служби у справах дітей, суду, органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, загальних чи спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб (тощо).

 

 

Інші особи, яким стало відомо        про випадок домашнього насильства

(покрокові дії)

  • Звертаються для подальшого реагування до керівника закладу або уповноваженої особи, або працівника закладу освіти.
  • Забезпечують організацію надання медичної допомоги (у разі потреби).
  • Не залишають дитину наодинці.
  • Передають інформацію суб’єктам, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству (наприклад, поліції, службі у справах дітей, суду, органів державної влади чи органів місцевого самоврядування тощо).

Розділ V

Показники виконання вимог антибулінгової політики

 

  1. У Конотопському навчально-виховному комплексі: загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад «Казка» запроваджено реалізацію антибулінгової політики, яка містить принципи захисту дітей від насильства.
  2. КОДЕКСу і відповідних принципів захисту дітей дотримуються всі працівники Конотопського навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад «Казка».
  3.  КОДЕКС визначає такі питання:
  • порядок повідомлення та втручання, де поетапно зазначено, що слід робити, коли дитина стала жертвою насильства або її безпеці загрожують незнайомі люди, члени родини чи працівники закладу освіти;
  • правила захисту особистих даних, які визначають методи збереження та поширення інформації про дітей;
  • правила захисту зображень дітей, які визначають, як можна знімати дітей на фото або відео та поширювати їх зображення;
  • правила доступу дітей до мережі Інтернет і їх захисту від шкідливих матеріалів, розміщених у ній, включно з призначенням особи або осіб, відповідальних за нагляд за безпечним використанням комп’ютерної мережі.
  • принципи безпечних відносин між працівниками освітнього закладу та дітьми, включно з повним описом поведінки, яка є неприйнятною при спілкуванні з дітьми.
  1. Директором закладу призначено особу, відповідальну за реалізацію антібулінгової політики, при цьому чітко визначено всі її завдання.
  2. Відповідальна особа (педагог-організатор) за реалізацію антібулінгової політики у Конотопському навчально-виховному комплексі: загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад «Казка» розробляє проєкт документа під назвою «Кодекс безпечного освітнього середовища Конотопського навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад «Казка» Конотопської міської ради Сумської області» до 15 вересня 2022 року з метою виконання усіх пунктів даної Програми.

 

Конотопський навчально-виховний комплекс:

загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад «Казка» Конотопської міської ради Сумської області 

здійснює нагляд за своїми працівниками для запобігання випадкам насильства проти дітей

  1. Прийняття на роботу нових працівників із перевіркою їх біографічних даних, характеристик і придатності для роботи з дітьми.
  2. У випадках, коли виникають підозри щодо можливих загроз безпеці дітей або застосування насильства проти дітей працівниками Конотопського навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад «Казка», у закладі завжди дотримуються вимог, зазначених у антибулінговій програмі.

 

Конотопський навчально-виховний комплекс:

загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад «Казка» Конотопської міської ради Сумської області  проводить моніторинг своєї діяльності та регулярно перевіряє її на відповідність прийнятим стандартам захисту дітей

  1. Прийняті правила та процедури для захисту дітей переглядаються щонайменше один раз на рік.
  2. У рамках проведення контролю за дотриманням правил і процедур для захисту дітей у закладі проводяться консультації з дітьми та їх батьками (опікунами).
  3. Щорічно готується внутрішній звіт про виконання в закладі антибулінгової політики.

Заключні положення

  1. КОДЕКС Конотопського навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад «Казка» стає чинним в день його оприлюднення.
  2. Оприлюднення документа має відбутися таким чином, щоб він був доступний усім працівникам закладу   через його розміщення на сайті закладу.

Додаток

до Антибулінгової програми

ПРОТОКОЛ №         

засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування)

 

(Найменування закладу освіти)

 

«____» __________20____р.

Час «___» год. «_____» хв.

 

Підстава: __________________________________________________________

 

 

 

 

(від кого і коли надійшло заява або повідомлення про випадок булінгу (цькування)

(стислий зміст заяви або повідомлення)

 

Присутні:

Члени комісії (      осіб) згідно з наказом про склад комісії від                     :

 

 

Інші особи (       осіб):                                                                                    

 

СЛУХАЛИ:

І. Затвердження Порядку денного засідання

 

 

ІІ. Розгляд питань Порядку денного засідання

 

 

ІІІ. Ухвалили рішення про

потреби сторін булінгу (цькування) в соціальних та психолого-педагогічних  послугах

(опис відповідних послуг та відповідальні за їх надання)

 

 

 

заходи для усунення причин булінгу (цькування)

(опис заходів та відповідальні за їх виконання)

 

заходи виховного впливу щодо сторін булінгу (цькування)

(опис заходів та відповідальні за їх виконання)

рекомендації для педагогічних працівників закладу                                             щодо доцільних методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми чи неповнолітніми сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими законними представниками

(опис рекомендацій і суб’єктів призначення цих рекомендацій)

 

рекомендації для батьків або інших законних представників малолітньої чи                                                                      неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування)

(опис рекомендацій і суб’єктів призначення цих рекомендацій)

 

Голова комісії

Секретар

 

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *