Як все було… Історія нашого закладу

У нашому місті існує чудова фантазії дивна країна,
Туди потрапити може кожна маленька дитина.
На неї чекають заняття спортивні, уроки, кімнати красиві.
І зветься вона дуже просто:
“Казка” – дитячий садок – початкова школа.

У “Казці” можна чимало зробити:
Перетворити зиму на літо,
Можна пізнати стежки таємничі
Та підкорити далеч космічну.

Можна характер свій показати.
Штурмом вершини науки узяти,
Можна пройти скрізь пустелі і хащі
І за “ ростом” мандрувати по казці.

Країна чарівна помітна здаля,
Зелена й квітуча казкова земля.
Там проживають умільці-майстри,
Гарної справи навчають вони.
Ведуть дітлахів у незнані світи
І відкривають всім щастя шляхи.

29 років – багато це чи мало? Навіть у людей такий вік вважається молодим, а якщо йдеться про заклад…
       Так, пройдено поки що досить короткий шлях. Короткий – у часі. Але ж не все вимірюється календарними мірками. Значну поправку слід зробити на те, що шлях цей був цікавий і не простий.
      29-річна історія закладу викликає велике бажання згадати минуле, оцінити сьогодення і спробувати зазирнути у майбутнє.

        

У ПОДАРУНОК ДІТЯМ – “ К А З К У “

         Історія Конотопського навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад “Казка” почалася 21 лютого 1981 року. “Був гарний сонячний  день. Легенький вітерець ніжно торкався облич перехожих, які  поспішали до двоповерхової будівлі, яка розташувалася серед чудових садів та парку.
         На фасаді споруди слова: “Садок – ясла “Казка” № 6”.

         А люди все йдуть і йдуть. Люди різного віку, але їх об’єднує одне – радість, яка б’є ключем за щасливе життя дітей та онуків. Сьогодні відкриття дитячого закладу.
       Мітинг розпочинає секретар парткому заводу “Червоний металіст” А.М.Гаврилко, який наголосив, що це гідний подарунок, який підготував дітям багатотисячний трудовий колектив заводу. Два роки створювали цей палац, який вийшов на славу.
        А.М.Гаврилко дякував всім тим, чиї серця і руки зробили все, щоб наші діти жили красиво і радісно, побажав вихователям, всім працівникам успіхів у вихованні гідної зміни.
          Зі словами вітання  виступив директор заводу “ Червоний металіст” Віктор Андрійович Деняк.
     Головний інженер відділу капітального будівництва В.А.Нікітін  вручив символічний ключ завідуючій дитячим комбінатом Раїсі Тимофіївні Сидоренко, який вона згодом передала справжнім маленьким  хазяєвам.

      Право відкрити садок –ясла  надається директору заводу. Щасливі іменинники, а ними були всі, у супроводі хазяйки – Р.Т.Сидоренко, рушили у приміщення.
      Картина, яка відкривається, коли переступаєш поріг, викликає захоплення, наче відразу опиняєшся у казці.”
    Саме таким рядками описував кореспондент газети “ Радянський прапор” (лютий 1981 р.) відкриття нашого навчального закладу.
    На той час у садку – яслах було 14 груп. З них – 2 логопедичні            (логопеди – Л.А. Колоусова, В.А.Серіков, а згодом – Н.І.Кирей.)
    Минуло кілька років. У дитячому комбінаті виникла можливість відкрити групи таких напрямків, як: народознавство, зображувальна діяльність, ознайомлення з природою, а також спортивну залу.
    Керівником з фізичного виховання дошкільників нашого навчального закладу  була Віра  Дмитрівна  Паляничко. В своїй роботі  вона використовувала новітні методики з фізичного виховання. ЇЇ заняття носили спортивно-театралізований характер, чим  зацікавлювали як дітей, так і їх батьків.

         Навчити дитину бачити прекрасне навколо себе, вміти відобразити на папері свої почуття, дитячі фантазії – саме такі завдання ставила на меті  Ірина Борисівна Іващенко, створюючи кімнату зображувальної діяльності. Завдяки її ентузіазму та  підтримці вихователів, діти на заняттях та гуртку “Малі гончарики” вчилися гарно малювати й ліпити, що давало можливість розвивати їхнє естетичне сприйняття та уяву, художні творчі здібності, самостійність, організованість, уміння доводити розпочату справу до кінця.
      І як результат –  призові місця на  чисельних міських конкурсах.
     Глибокі знання по ознайомленню дітей з природою рідного краю та народознавства  давала Наталія Олексіївна Титова. ЇЇ завдання полягало у вивченні та дослідженні з маленькими вихованцями звичаїв нашого народу, внаслідок чого і з’явилася в дошкільному закладі народознавча світлиця.
    В кімнаті, оформленій під сільську  хату з українськими рушниками, предметами побуту та національного одягу, картинами-вишиванками, вихователі, працюючи у тісному зв’язку з музичними керівниками    Л.А.Герман, В.В.Шабановою, Л.О.Кутковою, Г.Б.Фесенко, Т.Н.Кокоріною, Т.Л.Савченко, проводили  музичні свята та розваги, виховували у малят  повагу  до оберегів української родини: батьківської оселі, хліба, рушників; знайомили з традиційним обладнанням  української хати; поглиблювали знання дітей про народну творчість, вчили дітей шанувати народні традиції.

    Завдяки створенню в дошкільному закладі кімнати по ознайомленню дітей з природою, вихованці  залучалися до сезонної роботи на ділянках та квітниках дитсадка; збирання лікарських рослин; вчилися виконувати обов’язки чергових у куточку природи по догляду за кімнатними квітами та тваринами (хом’яки, морські свинки, папуги, канарки, кролик, черепаха, акваріумні рибки).

     Визнанням 5-річної кропіткої роботи  стало присвоєння колективу дитячого ясла-садка “ Казка”     за підсумками соціалістичного змагання за місто високоякісної праці, високої культури та зразкового громадського порядку за 1985 рік  звання ЗРАЗКОВИЙ ДИТЯЧИЙ ДОШКІЛЬНИЙ ЗАКЛАД.

     Рішенням бюро міськкому компартії України і виконкому міської ради народних депутатів за підсумками роботи трудових колективів на честь  свята ПЕРШОГО ТРАВНЯ і 40-річчя ВЕЛИКОЇ ПЕРЕМОГИ колективу дитячого садка №6 “Казка” присуджено Диплом міськкому Компартії України і виконкому міської Ради народних депутатів із занесенням на МІСЬКУ ДОШКУ ПОШАНИ.

         Традиції, яких набув навчальний заклад за період свого становлення, педагогічний колектив  продемонстрував , відзначаючи  дні народження закладу.
        В газеті “Металіст”  від 4 березня 1993 року в рубриці “ Ми і наші діти” вихователі нашого дитячого комбінату так описують святкування  свого дня народження:
           “Кожен рік, 23 лютого колектив дитячого комбінату “Казка” відмічає свій день народження.
         І святкуємо ми його по-особливому. Це вже  стало нашою доброю традицією. Весь дитячий садок, а особливо зала, ніби добра, зимова казка, а ми в ній веселі та щирі господарки. Багато радощів, сміху та гумору, музики, експромту.
         Рівно 12 років тому, ми “народилися” в рік Півня. І ось він знову прийшов до нас бажаним гостем. Веселий та розбишакуватий Півень завітав не один, а із своєю Куркою – подружкою та курчатами, які принесли нам  в подарунок “золоте” яйце з сюрпризом. Яйце дійсно стало не простим, бо воно коштувало аж цілих 15 тисяч карбованців. Ви, мабуть, запитаєте: “звідки взялася така ціна?”
         А ціна прийшла з аукціону, на якому  яйце продавалося. І останню крапку на цьому аукціоні поставили наші гості – представники НВО “Червоний металіст”.
           В цей день ми одержали на нашу адресу багато теплих слів та щирих побажань”.
      Незабутніми залишилися спогади  про зустрічі з болгарськими побратимами. Гортаючи старі листівки  болгарських  гостей, ми перечитуємо теплі слова про наш дитячий заклад.

Дорогие друзья!
Желаю Вам всего наилучшего,
Крепкого здоровья, много счастья,
Любви и успехов в наступающем году
                                                                     Томаш

         Починаючи з 1986 року в роботі нашого дитячого комбінату з’явився  і зовсім новий напрямок в роботі – починають набиратися класи шестирічок. Як зазначила у статті «Навчаються шестилітки» Н.Чусова, вихователька 1-Г класу: «Учбово-виховним планом для цих дітей  визначено навантаження  до 20 навчальних годин на тиждень. Із урахуванням вікових можливостей ці години занять майже порівну розподілені між  групами предметів, вивчення яких вимагає значної розумової напруги (математика, українська та російська мови) і групами предметів естетичного та фізичного виховання.
     Для педагогічного колективу нашого навчального закладу  головним завданням є створення найкращих умов для всебічного розвитку дитини, попередження перевтоми, збереження організму від перевантажень, пов’язаних з початком  шкільного навчання, активне бажання вихованця до світу знань».
       За період 1981 – 1999 роки пройшло чимало змін.
     24 грудня 1999 року  11 сесія двадцять третього скликання  вирішила створити з 1 січня 2000 року навчально-виховне об’єднання: Школа І-ІІ ступенів – дитячий садок “ Казка”.
       Сьогодні Конотопський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад “Казка” – це цілісна динамічна і відкрита система, яка об’єднує педагогічний процес дошкілля та початкової ланки та надає  можливості для найбільш чіткого  вираження і самоутвердження кожної юної особистості.

Наш заклад – це:
робота за науково-педагогічним проектом «Росток»;
робота за програмою «Обдарована дитина»;
технологія раннього розвитку «Читаємо з 3-х років» (за методикою   П.Зайцева);
курси за вибором:
«Логіка»,
«Креативне мислення»,
«Зарубіжна  література»,
«Права дитини»
гуртки художньо-естетичного напрямку;
олімпіади, конкурси, змагання;
шкільні традиції: лінійки, свята, виставки, дні здоров’я, концерти.

Наша мета –
 – удосконалювати систему навчання та виховання, що забезпечує розвиток кожного вихованця, у відповідності з нахилами, інтересами та можливостями;
 – формувати  духовно багату, фізично здорову, творчу особистість.
Ми прагнемо навчити дітей
радіти життю;
бачити незвичне у звичайному;
пізнавати та досліджувати;
ставити та досягати мети;
спілкувати і мріяти.
       Кожна дитина може знайти справу до душі.

       В закладі працюють гуртки:
Вокальний гурток
“Умілі рученята”
“Маленькі актори”
Еколого-природничий
Хореографічний
«Здоров’ятко»
Гурток англійської мови

         НВК “Казка” – це 12 класів, 4 групи дитячого садка, в яких навчаються і виховуються 422 дитини. У закладі створені чудові умови перебування дошкільнят та школярів протягом дня, у якому виявляються і розвиваються потенційні можливості кожної дитини.
            З 2000 року по 2008 рік заклад очолювала спеціаліст вищої категорії, ”Відмінник освіти України”, учитель-методист Г.Б.Бондар.
   Професійно грамотний керівник, з великим  педагогічним досвідом та організаторськими здібностями, який вміло працював з педагогами, мотивуючи їх на успішну та творчу діяльність.
З 2008 рокуна посаді директора працює учитель-методист початкових класів вищої категорії, «Відмінник освіти України», володар міської відзнаки «Феліца» Селезньова С.В.
     Її стрижень – розвивальна, культуротворча домінанта виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти й саморозвитку. Саме над цими ідеями Концепції загальної середньої освіти зі створення єдиного освітнього та духовного середовища працює директор.
      Нині навчально-виховний процес успішно забезпечують 18 учителів, 15 вихователів. У колективі працюють 5 учителів-методистів (С.В.Селезньова, В.І.Клепчева, Т.О.Клятенко, О.В.Немченко, О.А.Зоц), 1 вихователь-методист (Т.Г.Бутирська), 2 старших учителя (І.В.Солошенко, О.В.Оніпа), 3 педагога мають звання “Відмінник освіти України” (С.В.Селезньова, О.В.Оніпа, В.І.Клепчева), 2 володаря міської відзнаки “Феліца” (О.В.Оніпа, С.В.Селезньова) .
        Педагогічний колектив працює над вирішенням таких проблемних тем:
– створення оптимальних умов для розвитку здібних дітей та забезпечення рівного доступу до якісної освіти;
– розвиток індивідуальних здібностей учня як складова реалізації диференційованого підходу до навчання та підвищення рівня навчально-виховного процесу;
– сприяння особистісній зрілості та життєвій компетентності учнів початкової школи;
– створення  і впровадження нових інноваційних технологій  у навчанні та вихованні.

Наукова, науково-методична, дослідницька робота
педагогічного колективу  закладу

      Досвід роботи з дітьми творчих учителів нашого закладу, привів їх до висновку, що учням подобаються ті завдання, які дають їм матеріал для роздумів, можливість виявити ініціативу й самостійність, потребують розумового напруження, винахідливості та творчості. І як результат пошуку – впровадження такої інноваційної технології як науково-педагогічний проект “Росток”. В початкових класах закладу працює 4 класи з елементами розвивального  навчання. Педагоги вважають, що за такою технологією навчання поряд із знаннями важливими стають і творчі якості особистості. Такі як: уява, фантазія, інтуїція. А ці якості, у свою чергу, надають можливість учневі швидше зорієнтуватися в сукупності теоретичних знань, викликають у нього інтерес до навчання, спонукають до постійного пошуку, розвивають самостійність, сміливість, оригінальність мислення.
       Педагоги нашого закладу на ділі реалізують принцип неперервності освіти: дошкілля – початкова школа. Можна стверджувати, що найсприятливіші умови життя і навчання майбутніх школярів можна створити саме в освітньому комплексі. Бо:
  має єдиний педагогічний колектив, який творчо працює над роз’ясненням поставлених спільних завдань, з єдиним підходом до дітей та навчально – виховного процесу;
  це колектив кількох поколінь дітей і дорослих, які об’єднані буднями,  ініціативою пошуку, самовдосконалення, святами, національними і народними традиціями;
  якщо в загальноосвітній школі учні початкових класів найменші, то в комплексі вони найстарші, що позитивно впливає на організацію спілкування, соціальну адаптацію, вияв активності;
  старші дошкільники набувають досвіду переходу до навчання у шкільні класи плавно, без негативного ставлення до такої події. Все здійснюється на їхніх очах.

         

    Робота педагогів нашого закладу спрямовується на підготовку  методичних розробок, навчальних посібників, авторських програм.
    Учитель-методист С.В.Селезньова працює над темою досвіду «Формування продуктивної творчої компетентності молодших школярів через активізацію мисленнєвої діяльності на уроках логіки та математики».
    Суть: розвиток інтелектуально активної особистості, прагнучої до саморозвитку; створення умов для формування у кожного учня логічного мислення з подальшим вмінням вирішувати проблеми, знаходити вихід із нестандартних ситуацій; сприяння розвиткові гнучкості і широти мислення, які так необхідні для успішного розв’язання як навчальних, так і життєвих задач; наближення навчального процесу до рівня співтворчості вчителя та учня для досягнення найпродуктивнішого результату навчання.
     Методичний посібник з курсу «Логіка» для 1 класу (2009 р.) в рамках технології розвитку творчого мислення учнів. Серії уроків та завдань допомагають вчителеві, з одного боку, краще пізнати  своїх вихованців, виявити індивідуальні особливості кожного з них, а з іншого – намітити перспективи  подальшого розвитку потенціалу кожної дитини, і , крім того, що вкрай необхідно, зробити навчання більш захоплюючим і цікавим.
    З метою забезпечення наступності при вивченні англійської мови у 2 класі за діючою програмою “Англійська мова”, викладачі  Харченко О.О., Шабан І.В., використовуючи комунікативний підхід до вивчення англійської мови в початковій школі, розробили програму  для 1 класу. Вона представляє собою  усний пропедевтичний курс з англійської мови, мета якого – формування первинних навичок і умінь аудіювання, говоріння, читання, письма, перекладу.
    Завдання “Збірника тестових завдань з навколишнього світу” підготовленого учителем- методистом вищої категорії Зоц О.А., носять пізнавальний характер.
     Вони спрямовані на активізацію пам’яті, мислення, творчих можливостей учнів. У доборі різних видів завдань за основу взято ті логічні операції, без яких виконання їх неможливо: порівняння, узагальнення, класифікацію, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
    Досвід учителя за темою «Формування компетентності молодших школярів через творчу, пізнавальну діяльність учнів у класах розвиваючого навчання» спрямований на розвиток творчої особистості, яка спроможна навчатися, розвиватися далі без допомоги вчителя; виховання всебічної людини, що може приймати зважені рішення за складних умов сучасності. Створення умов для розвитку в учнів пізнавальних мотивів навчання, здібностей вільного вибору та відповідальної особистості учня за результати власної діяльності. І як результат спільної творчої діяльності педагога та її вихованців є Дитяча хрестоматія «Сім кольорів дитинства» (2009 рік).
    «Педагогіка співпраці та співдружності учителя та учнів у навчально-виховному процесі» – тема досвіду роботи, над якою працює спеціаліст вищої категорії, учитель-методист Клепчева В.І.
    Особливістю дослідної діяльності учнів є суб’єктивне відкриття нових знань учнем. Враховуючи специфіку завдань, розвиток пізнавальних інтересів учнів, учитель допомагає: орієнтуватися в матеріалі, що вивчається; у визначенні мети певної навчальної діяльності;
реалізувати план діяльності, маючи можливість варіювати цей процес у межах визначених норм, самостійно або разом з іншим учнями й педагогом оцінювати результати своєї діяльності.
  Математика. Множення і ділення. Збірник задач і вправ для самостійної роботи у школі та вдома (2006 р.)
  Розроблений Клепчевою В.І. посібник містить завдання, які сприятимуть закріпленню програмового матеріалу, розвитку логічного мислення учнів. Збірник можна використовувати на уроках математики для пояснення, закріплення матеріалу, для контролю знань в якості додаткових завдань для окремих учнів, для ліквідації прогалин, які виникли в знаннях окремих дітей, а також як додатковий матеріал і для заняття вдома.
     Батьки молодших школярів часто уважно стежать за навчанням своїх дітей. Дехто потребує контролювати знання дітей шляхом опитування чи перевіркою виконання письмових завдань. Тому у збірнику пропонуються завдання, які допоможуть тим батькам, які хвилюються за своїх дітей, бажають допомогти їм у навчанні.
     Працюючи над темою досвіду «Формування навички читання учнів початкових класів як умова розвитку інформаційної компетентності», уроки позакласного читання учитель-методист Клятенко Т.О. розглядає як умову формування навички читання, інтересу до читацької діяльності, потребу самостійно і продуктивно працювати з дитячою книжкою, накопичення в школярів досвіду спілкування з дорослими та однолітками на основі прочитаного. Формування в учнів інтелектуальних умінь та навичок.
    Для 1 класів загальноосвітніх шкіл   учителем-методистом Клятенко Т.О. було розроблено Збірник завдань до навчального комплекту «Читаю сам»  (2008 р.) «Міркуй, читай, розповідай»

        

    «Використання елементів інтерактивного навчання на уроках та при вивченні курсу «Кожна дитина має право…» – тема досвіду вчителя-методиста Немченко О.В.
Суть досвіду: процес пізнання відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів. Залежно від мети уроку, форм організації навчальної діяльності використовуються інтерактивні технології кооперативного навчання, колективно-групового навчання, опрацювання дискусійних питань.
    Використовуючи інтерактивні технології, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист Немченко О.В. впроваджує курс за вибором “Права дитини”
  В методичному посібнику «Країна ПРАВОЗНАВСТВА…» (2009 р.) представлено розробки циклу уроків варіативної складової з курсу «Права дитини». Матеріали містять творчі пізнавальні завдання, ігрові ситуації, формують у дітей знання, уміння і громадянські компетенції, необхідні для життя в демократичному суспільстві, вільному від порушень прав дитини.
   Головним завданням у своїй роботі вихователь-методист Бутирська Т.Г. вважає збереження і зміцнення здоров’я, формування здорового способу життя дошкільників. Це один з найактуальніших і найперспективніших напрямів роботи дошкільного закладу. Щоб забезпечити гармонійний розвиток людини, потрібно з наймолодшого віку сформувати в неї бережливе ставлення до свого власного здоров`я. Як результат, методичний посібник «Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати», у якому представлено розробки інтегрованих занять з фізичної культури, розваги, комплекси фізичних вправ, вправ ранкової гімнастики, аеробіки, гімнастики пробудження.
   У 2009/2010 навчальному році вихователь розпочала експериментальну роботу за технологією раннього навчання дітей Миколи Зайцева, яка дозволяє творчо підходити до готових програм; способам подачі інформації (методам і прийомам); вносити в роботу елементи дослідницької діяльності; кардинально скорочувати час оволодіння навичками читання, грамотного письма, при цьому зберігаючи фізичне і щиросердечне здоров’я.

    У природі існує своя мораль, своя естетика. Свої суспільні закони, порушення яких веде до негативних наслідків. Сьогодні природа як ніколи потребує захисту. Неабияка роль відведена педагогам у вихованні любові, бережного ставлення до оточуючої нас природи. Адже саме нашим дітям жити і творити у новому тисячолітті. Тому в нагоді їм стане методичний посібник «Природа – друг, коли про неї знаєш», розроблений вихователем, спеціалістом вищої категорії Скляр Л.М.
   Завжди гостинно і привітно зустрічаючи гостей, учні та педагоги нашого закладу мають чим здивувати їх.
    Результатом роботи педагогів є глибокі знання учнів та вихованців, помножені на високу духовність кожного випускника. Якої б галузі людської діяльності ми не торкнулися, у кожній серед кращих знайдемо тих, кому путівку в життя дав наш навчально-виховний комплекс.
    Маленький острівець дитинства на карті рідного міста – це НВК «Казка», який ошатною, по-родинному затишною атмосферою зустрічає усіх, хто в ньому навчається і навчає, для кого дорога від шкільного порогу стала дорогою мрій з дитинства у життя.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.