Участь в обласному конкурсі ” Світ дошкілля”-2023

Реалізація освітнього процесу ЗДО в дистанційному форматі

В ситуації, в якій опинилася Україна, діти і батьки перебувають в різних життєвих обставинах, і тому держава гарантує всебічну допомогу  сім’ї у розвитку, вихованні та навчанні дитини: забезпечує доступність, і безоплатність дошкільної освіти в державних і комунальних закладах дошкільної освіти у межах державних вимог і змісту, рівня і обсягу  дошкільної освіти, про що йдеться у БК дошкільної освіти. У статті 9 Закону України «Про освіту» відмічено, що однією з форм  здобуття освіти, як сукупності сучасних заходів, що забезпечують надання інформації в інтерактивному режимі за допомогою інформаційно – комунікативних технологій є дистанційна освіта.

Дистанційна освіта – є формою освітньої комунікації, що здійснюється здебільшого на відстані із використанням різноманітних видів і засобів зв’язку. Дистанційна освіта – це цінність, система, процес, результат. Дистанційне навчання передбачає сукупність сучасних технологій, що забезпечують доставку інформації в інтерактивному режимі за допомогою використання ІКТ (інформаційно-комунікаційних технологій) від тих, хто навчає, до тих, хто навчається. Основними принципами дистанційного навчання є інтерактивна взаємодія у процесі роботи, надання здобувачеві освіти можливості  освоєння  матеріалу, а також консультаційний супровід родин у процесі діяльності.

Весь світ вже давно успішно використовує інструменти дистанційного навчання, і ми, педагоги-дошкільники, активно застосовуємо таку форму роботи в освітньому процесі.

Дистанційну форму здобуття освіти передбачено законами «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» для окремих категорій здобувачів освіти, зокрема, для дітей з тимчасово окупованих територій. Метою дистанційного навчання є надання освітніх послуг шляхом застосування сучасних інформаційно-комунікативних технологій за певними освітніми або освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до державних стандартів.(БК)

Воєнний стан – надзвичайно складний час для усіх, а діти потерпають від неї найбільще. У цих обставинах дошкільний заклад став своєрідним осередком, що обєднує батьків,дітей та виховтелів тому освітній процес педагогами адаптований так,щоб навчання не перевантажувало всіх учасників дистанційної взаємодії.

Основну роль у здійсненні дистанційного навчання відіграють сучасні інформаційні технології. За короткий час педагоги нашого закладу змінили свої професійні функції з офлайн на онлайн формат: щодня знаходять засоби підтримання зв’язку з дітьми та батьками, самостійно опановують онлайн програми, навчилися знімати і монтувати відеоролики, не маючи спеціального обладнання, постійно підвищують свій професійний рівень займаючись самоосвітою через мережу інтернет.

Війна в Україні відбувається не лише на лінії фронту, але й в інформаційному просторі.  Завданням педгогів є дотримання інформаційної гігієни, збереження  спокою та використання інформації на користь наших дітей та нашого майбутнього В умовах ситуації, що склалася, педагоги закладу спілкуються з батьками в умовах онлайн або офлайн. Найпоширенішим способом  онлайн-спілкування є соціальні мережі: Viber, Telegram та ін.   Дбаючи про здоров’я нащих вихванців педагоги  дотримуються вимог Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 №234 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2016 №563/28693 з метою запобігання проблемам зору та серцево-судинним захворюванням. У розділі XIІ «Вимоги до розпорядку дня і навчання, організації життєдіяльності, рухової активності дітей» зазначено, що перегляд розважальних телепередач, мультфільмів і діафільмів для дітей дошкільного віку допускається не частіше 1 разу на день.Заняття з використанням комп’ютерів дозволяється проводити для дітей старшого дошкільного віку два рази на тиждень (не більше одного разу протягом дня). Безперервна тривалість роботи за комп’ютером  не повинна перевищувати 10 хвилин. Також слід подбати про робоче місце, освітлення тощо. Саме дбаючи про здоровя дитини ми закладаємо перші ази культури спілкування з гаджетом. Доречними наразі є закриті групи в соцмережах, утворені раніше. Саме через них педагоги щодня повідомляють батькам нові завдання як для освіти, так і виховання, їхню мету, методи та прийоми виконання. А батьки в свою чергу доцільно сплановують та розподіляють час перебування дітей за монітором.

Найбільшим  і найактуальнішим завданням вихователя в даний час є  педагогічна просвіта батьків. Батьки не мають педагогічного досвіду, до того багато хто з них вимушені працювати віддалено, тому наші професійні  зусилля  направлені на пошук оптимальних шляхів взаємодії з батьками у виборі організації спільної діяльності з дітьми та допомозі їм у тому щоб спокійно та виважено спільно здійснити інформаційне віртуальне навчання.Фахівці закладу працюють над розробкою рекомендацій, порад, лайфхаків, цікавих ідей щодо організації активних ігор ,ігрових завдань. Формат занять дошкільнят передбачає безпосередню участь батьків.  Але кожна сім’я має різні можливості для реалізації дистанційної освіти. Тому для зручності батьків всі заняття викладені на сайт закладу, із запрошенням продовжити заняття в домашніх умовах у зручний час. На сайті розміщені корисні поради родинам як обладнати освітній простір в домашніх умовах, консультативний матеріал щодо вікових особливостей дітей дошкільного віку, поради та рекомендації практичного психолога, музичного керівника.

Педагоги закладу дбають про повноцінний розвиток дошкільнят — добирають, створюють та надсилають освітній матеріал для розвитку дітей, а також руханки, аудіо-книги, творчі майстер-класи відповідно до вікової категорії. Також педагоги надають посилання на бібліотечні або електронні ресурси, які батьки можуть використовувати щодня. Обсяг дистанційного спілкування з родинами  має інформацію  викладену  доступно, не великого обсягу. Це проведення занять, читання літератури, цікавими є музичні заняття, творча художньо-продуктивна діяльність. Технології стирімко проникають  у всі сфери життя, зокрема й у виховання та розвиток дитини.Ось і педагоги закладу у роботі з малюками використовують інтерактивні застосунки, зокрема «НУМО розвивальні ігри». Граючись в застосунку у вільний час, діти не лише розважаються, а й здобувають нові знання.

Аби зацікавити вихованців онлайн-зустрічі проводяться  у формі спеціальних вправ, ігор дидактичного характеру, динамічних руханок, фізхвилинок, зорових та пальчикових гімнастик. Зміст навчально- виховної роботи підпорядкований важливим календарним датам, народним святам, сезонним природним явищам; для системності роботи об’єднані в  тематичні тижні, тематичні місячники. Спільно дійшли висновку, що є сенс дотримання тематичного підходу.

Цікаво проходить підготовка і проведення тематичних днів. Забезпечуючи зворотній зв’язок фрагменти  попередньої роботи, підготовчий етап батьки надають у формі світлин, а вихователі створюють фотоколлажі, презентації які демонструють у групі Вайбер, Фейсбук аби вихованці та батьки мали змогу ознайомитися з творчими успіхами друзів. Не менш важливою, на нашу думку, є подяка батькам. Під час здійснення дистанційної співпраці важливу роль відіграє правильна мотивація, оскільки відзначення успіхів дітей мотивує батьків, додає ентузіазму і бажання співпрацювати далі краще. Тому важливу роль відіграє адаптація навчальних програм під можливості батьків, теми повинні бути доступні для реалізації у домашніх умовах. Цікавими для батьків та дітей були проведені тематичні дні: День Матері, День Батька, Весняні квіти для жінок, День Дитинства, День Незалежності України, День вишиванки, День фізкультури  і спорту, Творчість дитини живе у родині, День довкілля, еко-акції «Пташина їдальня», «Друге життя непотрібним  речам»,  «Город на підвіконні», «Каштани», тощо.

Творчі завдання внесли в процес спілкування на відстані «живинку», «іскринку радості», відволікали від тривожних новин, які щодня отримуємо через засоби масової інформації. Велика відповідальність  лягла на батьків, але вони із задоволенням допомагали дітям, особливо після того, коли всі побачили перші результати, коли щоразу можна було продемонструвати свої таланти і подивитись на успіхи вихованців групи. Участь у творчих проєктах не була обов’язковою – за бажанням. І тільки відзначення сильних, кращих сторін кожної  виконаної  роботи дитини додавало ентузіазму і бажання працювати далі ще краще. Батьки взяли на себе велику частину обов’язків, щоб організувати якісний навчальний процес. Такий підхід до роботи обов’язково дасть хороші результати.

Пропонуємо вам підбірку корисних матеріалів, які спрямовані на психологічну підтримку як дорослих, так і дітей, навчальні ресурси для дошкільнят, які розміщені на сайті нашого закладу і активно використовуються педагогами Конотопської початкової школи «Казка» в освітній роботі.

 

Інтернет-ресурси для дітей дошкільного віку, їх батьків та вихователів. Українські пізнавальні сайти

  1. Найбільша освітня платформа для дошкільників www.learning.ua/
  2. Вчи.юа – онлайн-платформа, де діти старшого дошкільного віку та учні початкових класів вивчають математику в інтерактивній формі – hvchy.com.ua/
  3. РОЗУМНИКИ. Педагогічні ігри – захопливі навчальні програми – rozumniki.info/
  4. «Весела абетка» – http://abetka.ukrlife.org/ – українські абетки, казки, читанки, скоромовки, загадки, прислів’я.
  5. Авторський блог – http://natalyagurkina.ucoz.ua – Наталя Гуркіна – казки, загадки, вірші для дітей.
  6. «Левко» – http://levko.info – (ігри, лічилки, загадки, вірші, казки, аудіо / відео матеріали, різномані саморобоки, розмальовки, найпростіші кулінарні рецепти для малечі, матеріали длядитячих свят.
  7. «Соняшник» – http://sonyashnik.com – розваги для дітей: книжки, аудіо, відео, ігри.
  8. Авторський блог – http://www.zrobysama.com.ua/ – блог про речі, які можна зробити власноруч: листівки, альбоми, скрапбукінги, декор, вишивки.
  9. Maluk.in.ua – http://maluk.in.ua/ – сайт для малят та батьків: розвивальні ігри, творчість.
  10. «Казкар» – http://kazkar.info/ – зібрання найкращих казок з усього світу.
  11. «Нашим діткам» – http://www.nosiki.cv.ua/ – матеріали для раннього розвитку дітей, музичні альбоми дитячих гуртів та виконавців, «мінуси», ноти, музичні сценарії до дитячих свят та ранків, матеріали для розвитку творчих здібностей, кліпи з мультиків (пісеньки), багато книжок, журналів для дітей, казки від сучасних авторів, загадки та віршики на будь-які теми
  12. Дитячий портал «Пустунчик» – https://pustunchik.ua/ – фоно- та відеотека українською мовою. Завдання у вигляді вікторин та тестів.
  13. Музичний сайт для дітей «Музична абетка» – http://muzabetka.com.ua – збірка музичних треків, нотна грамота, музичний словник, музичні ігри.
  14. Сайт «Baby-sos» «Аудіокнижки українською» – http://baby-sos.com – сайт допоможе Вам і вашим дітям пірнути у світ краси, гри, казки, музики, малювання, фантазії та творчості.

15.«Країна міркувань» – http://www.child-thinking.com.ua – на сайті розміщено завдання, які розвивають просторове мислення,увагу, пам’ять,логіку

  1. Український логопедичний сайт Logopedia.com.ua – http://www.logopedia.com.ua/ – сайт для батьків та вихователів, які дбають про мовленнєвий розвиток дитини: поради, ігри, вправи.

17.Канал «Освіта дитини ХХІ століття» – https://www.youtube.com/channel/ UCYEA0vxmjI8FynI4QRqf64g – канал YouTube мультфільмів, розвивальних відео та пісень для дітей різного віку.

  1. Розвивальні мультфільми українською мовою – https://www.youtube. com/watch?v=lCi1uJ7Bbs.

19.Науково-популярнийжурнал«Пізнавайка»,сайт–зібрння організції дозвілля

19.Науково-популярнийжурнал «Пізнавайка»  и сайт-зібрання порад та прикладів організації дозвілля дітей: розваги, навчання, рукоділля.

20 «Абеткаland» – http://abetkaland.in.ua/ – структурований сайт із матеріалами по дошкільній освіті: планування, методика, заняття, сюжетно-рольові ігри, гуртки та сценарії ДНЗ.

  1. «Розвиток дитини» – https://childdevelop.com.ua/ – підбірка матеріалів для відповідальних батьків та вихователів: виховання та психологія дитини, дошкільне виховання освіти, підготовка до школи, розваги, дипломи, нагороди тощо.
  2. 900 презентацій для дошкільників http://900igr.net/ – збірка презентацій: колір, форма, їжа, живий та неживий світ, людина, країни тощо.

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *