«Досліджуємо повітря» старша група вихователь Дрожж А. М.

Мета : розширити знання дітей про повітря. Дати елементарні уявлення, що повітря оточує всю планету, є навколо нас, потрібне рослинам, птахам, людям тваринам. Навчити правильно користуватися природою, брати посильну участь у її збереженні. Розвивати пізнавальну активність, творчість.

Обладняння : ілюстрації до теми, загалки, поліетиленові пакети, трубочки,склянки,земля, віяло,вітрячок,фарби,вода,пензлик.

Хід заняття :

Земля – наша мати, сонце – рідний батько, ліси – наші брати, річки – сестри, дощі, вітри, сніги – мусять бути добрими гостями, а ми на своїй планеті – мудрими господарями.

Діти, що таке повітря? Яке воно? Кому воно потрібне? Для чого? Я пропоную вам сьогодні це з’ясувати. І для цього ми перетворимося на вчених. Вчені – це люди які вивчають навколищній світ. Ми спробуємо вивчити повітря. Повітря є всюди і завжди навколо нас. Але воно особливе і ми не бачимо його. Повітря невидиме, прозоре, та за допомогою невеликих дослідів ми можемо перевірити, що воно є скрізь.

Загадка : Куди вступиш – всюди маєш, хочь не бачиш, а вживаєш.

( Це повітря).

А кому потрібне повітря? Всім живим істотам : тваринам, птахам, людям.

Тому, що всім потрібно дихати.  Ми дихаємо, тобто ми живемо. Повітря прозоре без кольору,без смаку. Крізь повітря ми бачимо навколишній світ. Повітря ми не бачимо, зато ми його можемо відчути.

Дослід 1.

Давайте помахаємо долонями чи віхалом в обличчя, що ви відчуваєте? Відчуваєте як повітря рухається? Повітря ми не тільки можемо відчути, а й зловити.

Дослід 2.

Візьмемо поліетиленовий мішечок, захопимо в нього повітря, закрутимо його і побачимо, що мішечок став твердим, пружнім, бо в нього потрапило повітря. Повітря пружнє і приймає форму того предмета в який потрапляє, наприклад повітряні кульки.

Дослід 3.

А зараз вдихніть повітря. Якого воно запаху? Без запаху. Але повітря має доносити запахи квітів, парфюмів, їжі.

Дослід 4.

Повітря є в середині нас. Якщо ми візьмемо трубочки і воду і почнемо дути то ми побачимо кульки на поверхні води. Це повітря яке знаходиться в нас, тому, що повітря легше води, воно підіймається на поверхню.

Дослід 5.

Повітря є в землі. Якщо кинути шматочок землі в воду, підуть бульбашки. Бо це виходить з нього повітря.

Повітря постійно переміщується. Рух повітря вздовж землі – це вітер. Ветер приносить тепло і прохолоду. Він може бути приємним, а може бути ураганом.

Але вітер приносить людям багато корисного ( вітряки, млини, розносе насіння, пливутьчовни з парусами ), ось таке у нас повітря, бережіть його.

Посилання : https://www.youtube.com/watch?v=eX-cudZ220Y&t=22s

Фізкультхвилинка : «Мандрую по землі».

Посилання : https://www.youtube.com/watch?v=7LxJ5lo9cng

Нетрадиційна техніка малювання пакетом «Троянди».

Посилання : https://www.youtube.com/watch?v=MT9FfGiknms&t=161s

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *