План заходів створення безпечного освітнь ого середовища, формування в дітей ціннісних життєвих навичок у 2022-2023 навчальному році
Найменування
завдання |
Найменування заходів | Строк виконання | Відповідальні за виконання |
1. Сприяння
запобіганню та протидїі булінгу (цькуванню) в освітньому закладі |
Проведення початкового та періодичного інформування (за окремим планом) працівників закладу освіти різних категорій з питань захисту дітей від усіх форм насильства:
· педагогічний персонал; · обслуговуючий персонал. |
Протягом року | Кікоть Р.В., педагог-організатор,
практичний психолог |
Створення (або оновлення) розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти | Вересень | Кікоть Р.В., педагог-організатор,
практичний психолог |
|
Обговорення та прийняття правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочного стенду | Вересень | Класоводи 1-4 класів | |
Підготовка методичних рекомендацій для педагогів:
· з вивчення учнівського колективу; · з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей |
Жовтень | Практичний психолог | |
2. Забезпечення створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища | Затвердження «АНТИБУЛІНГОВОЇ ПРОГРАМИ
Конотопського навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад «Казка» Конотопської міської ради Сумської області на 2022-2023 навчальний рік» |
Останній тиждень серпня | Селезньова С.В., директор закладу освіти;
Кікоть Р.В., педагог-організатор |
Затвердження «Плану заходів створення безпечного освітнього середовища,
формування в дітей ціннісних життєвих навичок у 2022-2023 навчальному році» |
Вересень | Селезньова С.В., директор закладу;
Кікоть Р.В., педагог-організатор |
|
РОБОТА З УЧНЯМИ | |||
Проведення годин спілкування, просвітницьких заходів у рамках правопросвітницького проєкту Міністерства юстиції «Я маю право».
Провести Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу |
Жовтень | Кікоть Р.В.,
педагог-організатор, Класоводи 1-4 класів |
|
Імітаційна гра для молодших школярів (1-4-й класи) «Якщо тебе ображають» | Жовтень | Класоводи
1-4 класів |
|
Проведення моніторингу ризиків виникнення всіх форм насильства серед дітей, визначення причин тривожності та агресивності | Постійно | Практичний психолог | |
Проведення з учнями бесіди, круглих столів на тему:
· «Як подолати булінг»; · «Не допускай насилля над ближнім» |
Протягом року | Кікоть Р.В.,
педагог-організатор, Класоводи 1-4 класів |
|
Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» | Січень
3-4 класи |
Практичний психолог закладу | |
Години відвертого спілкування
за участю представників сектору ювенальної превенції Конотопського міськрайонного відділу поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу» |
Протягом року | Кікоть Р.В.,
педагог-організатор |
|
РОБОТА З ПЕДАГОГАМИ ТА ІНШИМИ ПРАЦІВНИКАМИ ЗАКЛАДУ | |||
Проведення навчальних семінарів для вчителів та обслуговуючого персоналу щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування. | Осінні канікули | Кікоть Р.В.,
педагог-організатор |
|
Проведення засідання методичного об’єднання учителів початкових класів на тему «Організація та проведення профілактичної роботи щодо попередження випадків булінгу серед учасників освітнього процесу» | Грудень | Кікоть Р.В.,
педагог-організатор, Сулімова О.В., керівник ШМО |
|
Тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти | Зимові канікули | Практичний психолог закладу | |
РОБОТА З БАТЬКАМИ | |||
Тематичні батьківські збори в класах | Згідно планів проведення батьківських зборів класоводів | Класоводи
1-4 класів |
|
Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми | Упродовж року | Практичний психолог закладу | |
Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей | За потреби | Кікоть Р.В.,
педагог-організатор |
|
МОНІТОРИНГ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
ЗАКЛАДУ ОСВІТИ |
|||
Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, та комфортності | 1 раз на рік | Адміністрація школи, колектив закладу | |
Анонімне анкетування учнів
про випадки булінгу (цькування) у школі |
Грудень | Практичний психолог | |
Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти | Грудень | Класоводи
1-4 класів |
|
Діагностика стосунків у закладі. Анкетування учнів та вчителів. | Лютий | Практичний психолог | |
3. Професійний
розвиток та підвищення кваліфікаціі педагогічних працівників |
Самоосвіта педагогів: проходження онлайн-курсу «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти», рекомендованого МОН України, на PROMETHEUS | Протягом року | Кікоть Р.В.,
педагог-організатор, класоводи 1-4 класів |
Проходження курсів за вибором з проблеми протидії та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти | За окремим планом | Півова Н.В.,
заступник директора з НВР, Кікоть Р.В., педагог-організатор, класоводи 1-4 класів |
|
Консультування педагогів щодо вирішення конфліктних ситуацій в класних колективах з метою захисту прав та інтересів дітей | За потреби | Практичний психолог |