ЯК ПРАВИЛЬНО ПІДГОТУВАТИ ДИТИНУ РАННЬОГО ВІКУ ДО ВСТУПУ В ДИТЯЧИЙ САДОК?
- Передусiм слiд органiзувати життя дитини в сiм’ї вiдповiдно до режиму дня, якого дотримуються в дошкiльному закладi. Цим ви значно полегшите малятi процес звикання до ясел.
- Добре, якщо зацiкавите дитину дитячим садком, выкличете бажання йти туди. Для цього пiд час прогулянок з дитиною покажiть будiвлю дошкiльного закладу, iгровi майданчики, разом поспостерiгайте за грою дiтей, розкажiть про їхне життя у яслах. Не можна залякувати дитину садком, погрожувати: «Не слухатимешся – вiддам у садок.” Це викличе страх перед дошкiльним закладом, погiршить стан дитини в перiод звикання до незнайомого оточення.
- Дитина значно легше пристосусться до умов суспiльного виховання, якщо в сiм’ї вона володiє елементарними навичками самостiйностi.
Iнодi, прагнучi зекономити час, батьки поспiшають самi вдягнути, нагодувати дитину, чим стримують формування в не необхiдних умiнь. Такi дiти, звикнувши до надмiрно опiки, в дошкiльному закладi почуваються безпорадними i самотнiми. Не шкодуйте часу – малятi це дуже знадобиться. - Дуже важливо навчити маля гратися. Діти, якi тривало, не вiдволiкаючись, граються iграшками, захоплюються грою i рiдко згадують про розлуку з рiдними, легше звикають до нового оточення.
- Одна з головних причин труднощiв перших днiв дитини в дошкiльному закладi – недостатнiй досвiд спiлкування з iншими дорослими i дiтьми. Дитина, яка спiлкусться лише з членами своєї родини, боться стороннiх, не вмiє правильно реагувати на їхнi звертання. Опинившись серед дiтей, незнайомих людей, таке маля почувається неспокiйно. Iнодi батьки самi мимоволi формують у дитини негативне ставлення до стороннiх, говорячи: “Не слухатимешся, оцей злий дядько тебе забере”.
- Значну увагу слiд приділяти розвитку мовлення. Це теж полегшить адаптацiю, дитина зможе висловити своє бажання, повiдомити про потребу за допомогою хоча б одного-двох слiв або вiдповiдаючи на запитання простим “так” чи “нi”, i вихователь зможе допомогти їй.
- Прагнiть оформити маля в дошкiльний заклад хоч за два-три тижнi до виходу матерi на роботу, щоб можна було поступово збiльшувати тривалiсть перебування дитини у закладi. Не слiд у перший день залишати дитину до вечора у групi, бо таке тривале перебування в незнайомому оточеннi – велике навантаження для нет. Краще спочатку приводити малюка на прогулянку або ввечерi. коли частина дiтей уже пiшла додому, i педагог зможе придiлити уваги новому вихованцю. Нiколи не виявляйте у присутностi дитини свох переживань, не шкодуйте з приводу того, що доводиться вiддавати її до садочка.ЯК ПРАВИЛЬНО ПІДГОТУВАТИ ДИТИНУ РАННЬОГО ВІКУ ДО ВСТУПУ В ДИТЯЧИЙ САДОК?
- Органiзувати життя дитини в сiм’ї вiдповiдно до режиму дня, якого дотримуються в дошкiльному закладi.
- Обговорити з дитиною майбутній похід до дитячого садка та створити позитивне уявлення про нього.
- Намагатися навчити дитину елементарних навичок самообслуговування (як використання столових приладів, “висадку” на горщик і вдягання.)
- Заохочувати дитину до спiлкування з iншими дорослими i дітьми.
- Навчити маля гратися. Діти, якi, захоплюються грою легше звикають до нового оточення.
- Значну увагу слiд приділяти розвитку мовлення (для того щоб дитина могла виразити свої бажання вихователю).
- Почати відвідувати дошкільний заклад хоч за два-три тижнi до виходу матерi на роботу, щоб можна було поступово збiльшувати тривалiсть перебування дитини у закладi.
СХЕМА ВІДВІДУВАННЯ ДИТИНОЮ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
1-3 день відвідання. Приводити дитину на кілька годин. Постарайтесь прийти до денної прогулянки разом з усіма, якщо дитина захоче може залишитись на обід, і потім піти додому;
4-7 день відвідування. Необхідно забрати дитину відразу після обіду до сну. При цьому необхідно зачекати закінчення обіду в роздягальні.
З кінця другого тижня дитина йде додому після сну.
З кінця 3 тижня рекомендується залишати дитину на цілий день.
ЯК ПРАВИЛЬНО ПІДГОТУВАТИ ДИТИНУ РАННЬОГО ВІКУ ДО ВСТУПУ В ДИТЯЧИЙ САДОК?
- Органiзувати життя дитини в сiм’ї вiдповiдно до режиму дня, якого дотримуються в дошкiльному закладi.
- Обговорити з дитиною майбутній похід до дитячого садка та створити позитивне уявлення про нього.
- Намагатися навчити дитину елементарних навичок самообслуговування (як використання столових приладів, “висадку” на горщик і вдягання.)
- Заохочувати дитину до спiлкування з iншими дорослими i дітьми.
- Навчити маля гратися. Діти, якi, захоплюються грою легше звикають до нового оточення.
- Значну увагу слiд приділяти розвитку мовлення (для того щоб дитина могла виразити свої бажання вихователю).
- Почати відвідувати дошкільний заклад хоч за два-три тижнi до виходу матерi на роботу, щоб можна було поступово збiльшувати тривалiсть перебування дитини у закладi.
СХЕМА ВІДВІДУВАННЯ ДИТИНОЮ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
1-3 день відвідання. Приводити дитину на кілька годин. Постарайтесь прийти до денної прогулянки разом з усіма, якщо дитина захоче може залишитись на обід, і потім піти додому;
4-7 день відвідування. Необхідно забрати дитину відразу після обіду до сну. При цьому необхідно зачекати закінчення обіду в роздягальні.
З кінця другого тижня дитина йде додому після сну.
З кінця 3 тижня рекомендується залишати дитину на цілий день.