« Як з’являється веселка » середня група Климок Т. В.
Мета : продовжувати знайомити дітей з явищем природи веселка. Вчити дітей створювати веселку за допомогою кольорового паперу, води, фарби та цукру. Закріпити кольори веселки. Розвивати інтерес до пізнання нового, невідомого. Виховувати бажання займатися аплікацією та експериментувати.
Обладнання: ілюстрації веселка в природі , матеріал до дидактичної гри «Який у вас сьогодні настрій », сім різнокольорових паперових смужок шириною 2 см., готові форми хмаринок- 2шт.,картон блакитного кольору, клей, олівець, ножиці, серветка, вода, фарби ( червона, жовта, зелена, синя), цукор, порожні склянки- 5 шт.
Хід заняття :
Добрий день дорогі дітки ! Мабуть кожен з вас після дощу неодноразово бачив прекрасне явища між небом і землею, веселку. Саме про веселку, що це таке, та чому вона буває, я вам розповім. Колись мені казали, що це явище є божим знаком, та віншує добру звістку, пророкує удачу. Скільки б вона не з’являлася в небі, кожного разу пробуджує в нас почуття захоплення. Від неї фактично не можливо відвернути очей. А веселка як з’являється собі не звідки, так і зникає.
Веселка – це сонячний промінь який проходить крізь дощові краплі. Часто її можна побачити поруч з водопадами, біля фонтанів, або у сонячну погоду біля річок, озер, водойм. Вона може мати різну ширину і яскравість. Це все залежить від величини краплин, які проходять через промінці сонця. Чим більші краплини, тим яскравіша веселка на небі.
Веселка має сім кольорів. І сьогодні вона допоможе нам дізнатися який у вас настрій. Потрібно обрати один із веселкових кольорів. Діти обирають колір настрою. Вихователь пояснює значення кожного.
Жовтий колір – радісний настрій.
Червоний – щасливий.
Синій – ображений.
Зелений – спокійний.
Блакитний – ви про щось мрієте.
Помаранчовий – ви здивований.
Фіолетовий – чимось не задоволений.
А зараз я вам пропоную створити власну веселку.
Показ послідовності виконання аплікації.
Самостійна робота дітей.
А ще ми сьогодні з вами побудемо справжніми дослідниками, але давайте спочатку відпочинемо.
Посилання : https://www.youtube.com/watch?v=BMeoQJCc-mc
Фізкультхвилинка : «Веселка».
Хмарка в гору стелиться наче дим,
Плаче небо дощиком золотим,
Ой принесло літечко нам тепло,
І у небі райдуга розцвіла.
Райдуга, райдуга в барвах золотих,
Радості, радості, зичу я для всіх.
Сонце закохано в небі посміхається,
Все про що мріяли нехай вам збувається.
Вітер повернувся й повіяв в гай,
Крикнув й до хмаринки він, доганяй !
Як прибіг до райдуги на місток,
Запросив хмаринку він у танок.
Райдуга, райдуга в барвах золотих,
Радості, радості, зичу я для всіх.
Сонце закохано в небі посміхається,
Все про що мріяли нехай вам збувається.
Посилання : https://www.youtube.com/watch?v=SlNDKCjybH0
Дітям фізкультхвилинка «Веселка» .
Дослід : «Веселка в склянці».
- Розмістимо склянки в ряд. У кожну з них додаємо різну кількість цукру: в 1-у – 1 ст. л. цукру, у 2-у – 2 ст. л., в 3-тю – 3 ст. л., в 4-ту – 4 ст. л.
- У чотири склянки, виставлені в ряд, наливаємо по 3 ст. ложки води, краще теплої, і перемішуємо. П’ятий стакан залишається порожнім. До речі, цукор розтане в перших двох склянках, а в інших – ні.
- Потім за допомогою чайної ложки в кожну склянку додаємо кілька крапель харчової фарби і перемішуємо. У 1-у – червону, у 2-у – жовту, в 3-ю – зелену, в 4-у – синю.
- Тепер найцікавіше. В чистий стакан за допомогою шприца без голки починаємо додавати вміст склянок, починаючи з 4-го, де цукру найбільше, і один по одному – в зворотному відліку. Намагаємося лити по краю стінки склянки.
- У склянці утворюється 4 різнокольорових шари – найнижчий синій, потім зелений, жовтий і червоний. Вони не перемішуються. І вийшло таке смугасте «желе», яскраве і красиве.
Пояснення досвіду для дітей
У чому ж секрет цього досвіду для дітей? Концентрація цукру в кожній пофарбованій рідині була різною. Чим більше цукру, тим вище щільність води, тим вона «важче» і тим нижче цей шар буде в склянці. Рідина червоного кольору з найменшим вмістом цукру, а відповідно з найменшою щільністю, виявиться на самому верху, а з найбільше – синя – знизу.
Посилання : https://www.youtube.com/watch?v=WzCmL5xf9r8
Дослід «Веселка в стакані».
Любі діти, сподіваюсь, що вам було дуже цікаво? Бажаю вам всім веселкового настрою!